/Files/images/Логотип_МАН_новий_11.jpg

Шкільний вік – найкращий період для формування особистості учня. Позашкільний заклад це досить солідний заклад, який надає учням можливість проводити час із користю не тільки у школі. Щодо останнього, то до нього можна віднести МАН, про яку саме зараз піде мова. Що ж це за абревіатура?

Всесвітня пошукова мережа Google відповідає на наше запитання:

«Мала академія наук України(далі МАН чи Мала академія) – це структурна складова системи позашкільної освіти, яка сприяє виявленню здібностей, обдарувань, і самовизначенню та реалізації особистості засобами залучення до пошукової, експериментальної, дослідницької роботи в різних галузях науки і техніки, забезпечує її творчий, інтелектуальний, духовний розвиток, професійну орієнтацію, підготовку до майбутньої професійної та громадської діяльності».

Отже, запитуємо далі про мету. Отримуємо відповідь:
«Мета МАН– поглиблення науково-практичних знань із галузевих наук у секціях і наукових товариствах, подальше зміцнення наукових зв’язків між шкільною молоддю і науковими установами. Педагогічний процес у МАН має свої особливості, які відрізняють його від звичайних уроків у школі. І перш за все це те, що плани й програми наукових гуртків, клубів, секцій, на відміну від стабільних навчальних програм, охоплюють такі галузі знань і практичної діяльності, які виходять за межі уроку, враховуючи індивідуальні інтереси та творчий потенціал конкретної дитини».

З вищевказаного випливає, що МАН має навіть більші переваги, ніж школа!

Основними завданнями МАН є:

- пошук, розвиток та підтримка здібних, обдарованих, талановитих учнів;

- виховання свідомого громадянина України;

- створення умов для творчого, інтелектуального, духовного самовдо­сконалення учнів та його стимулювання;

- формування у учнів умінь та навичок культури наукового дослідження;

- формування соціально-адаптованої особистості, її громадського досвіду;

- пропаганда наукових досліджень учнів та захист їх авторських прав і інтересів;

- задоволення потреб учнів у професійному самовизначенні та творчій самореалізації.

Учні міста Хуста теж є членами цієї структури. Хустська міська філія Закарпатського територіального відділення МАН України працює вже восьмий рік на базі Хустського міського центру науково-технічної творчості учнівської молоді(з 2016 року - Хустський міський центр позашкільної освіти «Сузір’я», керівник Головко О.Й.). Вона налічує всього вісім секцій, проте повноцінно дозволяє учням реалізувати себе саме у тій галузі, яка їм до душі.

На ІІ (обласний) етап ,у лютому 2017 р.,Хуст представили 9 переможців міського етапу науково-дослідницьких робіт слухачів МАН :

- Ахременко Владислава-слухачка секції МАН «Мистецтвознавство» за роботу «Гра- шлях дітей до пізнання світу »(керівник Пилип М.А.),

- Лемак Мирослава- слухачка секції МАН «Французька мова» (керівник Слава М . Л .) за роботу «Символи у романі Мюріель Барбері «Елегантність їжака»,

- Заяць Крістіна – слухачка секції МАН «Археологія» (керівник Прокопів Н.В.) за роботу «Закарпаття на зламі ер. Малокопанське городище» ,

- Сурдюк Єльвіра– слухачка секції МАН «Історичне краєзнавство» (керівник Прокопів Н.В.) за роботу «Національне відродження закарпатців»

- Чулей Євген – слухач секції МАН «Історія України» (керівник Прокопів Н.В.) за роботу «Від Української Народної Республіки до Карпатської України » ;

-Фекете Олег- слухач секції МАН «Теологія, релігієзнавство та історія релігії» (керівник Прокопів Н.В.) за роботу «Розвиток православ’я на Закарпатті »;

- Голубець Діана – слухачка секції МАН «Етнологія» (керівник Пилип М.А.) за роботу «Секрети народних умільців »;

-Тимчика Олександр-слухач секції МАН «Ветеринарія та зоотехнія»(керівник Харчина Л.М.) за роботу «Захворювання людей та тварин , яке спричиняється тремадотами » ;

- Рівіс Тетяна-слухачка секції МАН«Українська література» за роботу «Особливості художнього відображення дійсності у прозі Галини Пагутяк ( на матеріалі повісті «Захід сонця в Урожі» та новелістичного циклу «Сім новел»)» (керівник Полякова Л. М . ).

ВІТАЄМО переможців ІІ (обласного етапу)

Імісце: Ахременко Владислава,Лемак Мирослава;

ІІ місце: Заяць Крістіну, Сурдюк Єльвіру, Тимчика Олександра;

ІІІ місце:Чулей Євгена.

Бажаємо вам удачі та з перемогами повертатися з Києва з Національного центру «Мала Академія наук» в рідний колектив!

А як щодо вражень самих учнів, яку користь принесла їм діяльність у МАН ?

«Я пишаюся тим, що ношу почесне звання малоакадемівця. Бути членом МАН – це не просто працювати над своєю роботою, а й із захопленням займатись тим, що тобі до душі. За період перебування у міському Центрі я знайшла нових друзів, справді обдарованих дітей, які знають, чого прагнуть від життя. Досвід, отриманий тут, безперечно, знадобиться мені у майбутньому».

«У майбутньому я мрію бути ветеринаром, тому вже зі школи хотілося якось ближче познайомитись із цією професією. Саме МАН надала мені таку можливість. Під пильним керівництвом досвідчених викладачів я працював над своєю науково-дослідницькою роботою. Хочеться сказати, що підтримку, яку мені надали педагоги МАН, надзвичайно важлива для мене. Спасибі їм за це».

«МАН–позашкільна організація, яка дає можливість учням реалізовуватись не тільки за нудною шкільною програмою, а й далеко за її межами. Я радий, що ношу звання малоакадемівця і, безперечно, пишаюся тим, чого зміг досягти. Учні, приєднуйтесь до наших рядів, повірте, що не пошкодуєте про вибір».

Хочеться сказати, що МАН – це не просто позашкільний заклад для «більшої реалізації особистості учня», це місце, де малоакадемівці справді відкрили у собі нові і кращі якості, але також зуміли знайти нових друзів, підтримку, довіру ,навчились більше вірити, більше старатись, наполегливіше йти до мети і зрозуміли, що досягти своєї мети можна завжди.

Кiлькiсть переглядiв: 1407

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.